Resurse de dezvoltare personala

90 Recenzie la filmul ,, Noua saptamani si jumatate”

John,  un veritabil Casanova , seducator ,  cu zambetul sarmant si gesturi ce ar putea sa ademeneasca si printesa din regat, o priveste  pe Elizabeth iar Elizabeth intelege ca este dorita.

John este  tipul  de barbat care il cauta, il doreste, il iubeste  orice femeie; placut, amabil, sarmant, suprinzator,  sexy, cu umor, inteligent, afectuos cu copii,  amabil cu batranii, atent cu personalul angajat, magician- indeplinid dorintele femei  de langa el, permitandu-i sa fie ea insasi, oferindu-i toata libertatea de care are nevoie  dar cerandu-i ca noaptea sa fie a lui  pentru ca dimineata sa-i pregateasca micul dejun, o asigura ca va avea grija de ea, mereu stiind ce isi doreste(  implinindu-i dorinta  insa nu pe loc,  acesta fiind secretul mentinerii unui interes viu fata de  partener)   cu o stabilitate materiala  care ofera siguranta si confortul de care are nevoie  o femeie … cum sa nu te indragostesti de un barbat ca John.       

                                         Elizabeth o prea tanara,   superba si senzula  blonda  divortata,  este acum  9 1disponibila  si chiar vulnerabila in fata lui John.

Pentru Jonn   femeia, seductia,  este un joc  de putere, de control. El este un acrobat sentimental, un campion al seductiei  si mai ales al manipularii.

Jocul este cu atat mai savuros  cu cat  devine mai periculos. Intr-o singura scena din film John ii da sentimentul lui Elizabeth ca ea controleaza situatia  si anume in scena de striptease in care il ademeneste pe  John pe acoperisil cladirii   promitandu-i,,puisorul”.

Filmul este compus din elemente de seductie  de tensiune sexuala,  de sex fierbinte  si ulterior  de dragoste,  aspect  pe care John nu l-a calculat  si oarecum a cazut in propria cursa  sau poate chiar a vrut sa mizeze   pe cea mai buna carte a lui- dragostea.

Regizorul cauta  se folosesca toate instrumentele se seductie,  de erotism pentru a oferi spectatorului o adevarata lectie de seductie si  de pastrare a tensiunii erotice intr-un cuplu.

92Esarfa legata la ochi, ceasul , portjartierul, scena de striptease , catusele,  sexul in locuri publice si mai putin conventionale (pe masa din bucatarie,  la hotel, in restaurant, pe acoperisul cladirilor, pe strazi , in ploaie, pe oriunde era mai putin permis), mierea intinsa pe corp servind  drept  lubrifiantul afrodisiac, o a doua femeie, jocul cu banii, cravasa, cureaua, amenintarile, conditionarea, vestimentatia femeii (o imbraca in haine masculine) exchibitionismul, strazile care de obicei asculdeau mortea, si pericolul   (pisica cu soarecele in gura, intunericul ) pentru ei  sunt  carari ale entuziasmului copilaresc, adolescentin, portile inchise cu lacate, infundaturile  pot fi  capat de drum si teama sau locul de unde pot  sa isi iau zborul  spre infinita stare a fericirii, ei au ales ultima varianta,   asteptarea, misterul,   toate sunt chei ale  mentinerii focului erotic mereu intens.

John se joaca, insa  se indragosteste de femeia  pe care o manipuleaza, ea nu intelege  jocul,  se simte vulnerabila si paraseste scena  probabil dupa noua saptamani si jumatate. Acest joc   o incita pe Elizabeth, il doreste pe John mai ales ca el a avut grija sa-i umple mintea  si in momentele cand nu sunt impreuna ( vreau…  sa te uiti la ceas si   intotdeauna la  ora 12 sa te gandesti ca eu te ating ). De la o aventura au ajuns amandoi la iubire… finalul era de asteptat.

Daca la sfarsitul numaratoarei  Elizabeth s-ar fi intors  insemna ca ori s-a prins de joc si acesta isi va pierde farmecul ori va suferi  pentru ca este manipulata de insasi partenerul ei ceea ce i-ar fi adus un sentiment de nesiguranta  datorat dependentei si slabiciunii.

Elizabeth incearca  sa  se mantina pe linia de plutire, sa nu-si piarda complet mintile in fata acestui barbat irezistibil si cauta sa afle lucruri despre el, ii cauta in dulapuri ( insa el chiar asta intentiona pentru a crea acel suspans, vinovatie , teama , adrenalina, diversiune, mustrare, pedeapsa) il cauta  la locul de munca  descoperind   potentialul material al acestui barbat. Pe John il  surprinde cautarea lui Elizabeth si se simte usor controlat, descoperit. Incearca  prin tacere sa-i comunice discomfortul, dezacordul  vis-a-vis de gestul ei, ea pleaca simtind ca a trecut de teritoriu permis  insa sentimentele lui pentru ea si satisfactia castigarii unui noi joc spontan   ii spun ce-i de facut.

Elizabeth   este tot mai contrariata de formele  seducatoare si periculoase pe care le iau jocurile propuse de John. Desi a asigurat-o ca va avea grija de ea, in fapt  permanent o expune pentru incitare si tensiune pericolului ca apoi sa o dezmierde cu pasiunea lui.

Jocul cel mai periculos si care de fapt   o pune in dilema pe  Elizabeth  (ce sa aleaga: jocul si suspansul  alaturi de John sau linistea si anticiparea in singuratate) , este cel cu banii aruncati pe jos can9d John ii cere sa se tarasca  pe coate si genunchi pentru placerea lui. Elizabeth se sperie pentru ca John manifesta agresivitate iar   incertitudinea,  lipsa de anticipare, o descurajeaza pe Elizabeth. Ea doreste doar   pasiunea care rezida din acel joc insa asta nu se poate obtine pana jocul nu este jucat pana la capat.

Bruce, fostul sot  ii oferea stabilitate si predictibilitate iar  asta a plictisit-o si  a renutat la acesta iubire cuminte. Bruce nu-i crestea adenalina  cu cureaua, cu ardeiul iute,  cu  cereri imperative : vreau sa faci asta pentru  mine …, desfa picioarele pentru TATI…, el facea totul pentru ea iar ei nu-i mai ramanea nimic de facut.

 

Fiecare secventa , fiecare moment de tacere, fiecare privire, fiecare gest, fiecare obiect inclus in cadru filmat   toate sunt gandite de regizor in ideea oferirii unui spectacol de gala in cinstea erosului.

De acesta aventura avem nevoie toti  o data in viata pentru a intelege  rolul  si farmecul lipsei de anticipare.

Viata nu este predictibila  de aceea  filmul intareste credinta   ca momentul doar trebuie trait, secunda urmatoare nu ne apartine  iar cine crede asta este doar un naiv.

 

carte inteligenta eroticaIti recomand o carte fabuloasa –Inteligenta erotica  scrisa de Esther Perel  pentru a intelege si a profunda acet film deosebit. Acesti oameni parca s-au intalnit si s-au vorbit unul sa scrie altul sa regizeze.Toate detaliile ce garnisesc tabloul erotic sunt cuprinse in cele doua forme de  explorare a erosului (cartea si filmul). Autorii vorbesc deschis  sau prezinta in imagini acest controversat, tabu si interesant subiect – iubirea si farmecele ei.

Cum sa ne pastram interesaul fata de partener toata viata si sa nu traim o viata monotona  plictisiti de cel mai  viu zeu -Erosul  care genereaza de fapt  toata energia, motivatia , creatia  care ne anima  viata, vei gasi din cele doua materiale (filmul si cartea) si iti va fi suficient pentru  a-ti schimba  viziunea si …rochia.

 

Aaaaa barbatui ideal – o combinatie intre Buce si John… 🙂 buze si tranda, ploiae

 

 

Daca ai vazut filmul , citeste si cartea  si apoi urmareste-l din nou.

Daca nu  ai vazut filmul, cauta-l,   trebuie  sa-l vezi macat o data in viata ( o sa vrei sa-l revezi ) si apoi    spune-mi  parerea ta!